Klara & Thora

Novell

Publicerad 2011-11-09 18:22:23 i

Jag har börjat skriva lite på min Novell nu. Tänkte visa er de jag
har skrivit :) Jag har skrivit två stycken, dom är lite annorlunda. Men tänkte
bara visa den ena nu :)
Men bara detaljer. Själva handlingen har jag inte kommit in i, men men.

PUSSELIPUSS ♥
Då var allt klart, väskan var packad. Bara för att vara säker så kollade jag i väskan en gång till. Stövlarna låg där, ombytet låg där och badkläderna och handduken låg där. Det enda som fattades var matsäcken. Men den stod på bordet och den fick inte plats i den lilla väskan. Jag tog allt och sen gick jag ut genom den stora blanka glasdörren. Ute var det fuktigt och lite molnigt, blåste gjorde de också. Ganska mycket faktiskt. Bra väder att segla i alltså. Fast dom där molnen kunde man ju klara sig utan, men allt man önskar kan man ju inte få. Förresten skulle jag gissa att det skulle klarna upp lite senare på dagen. På vägen ner till cyklarna tänkte jag på hur man kan komma så nära människor man aldrig träffat tidigare på bara en vecka. Även om den här veckan bara hade känts som två dagar. Vi hade gjort allt: badat åkt till kiosken här på landet och kollat på film tillsammans tills det blev natt. Men nu skulle allt bara ta slut. Det här var sista dagen på seglarlägret - såklart att vi kunde träffas efter seglarlägret också men det skulle inte bli samma sak. Samma ö, samma människor. Men inte samma sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara & Thora

Vi är två flickor, ena 13 och andra 15. Vi älskar sommarn och vårt landställe på Runmarö ute i Stockholmsskärgård. Vi älskar att sela, och vi säger sällan nej till att bada. Vi träffas så ofta vi kan och när vi gör det älskar vi att skratta å få folk att skratta. korta filmer spelar vi ofta in men dom går oftast inte längre än våra ögon. Film å musik är något vi båda är beroende av. Det kanske visar sig. Puss & Kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

.comment-avatar{ float: left; margin: 5px; }