Klara & Thora

Nåt man inte vill ska vara sant

Publicerad 2011-11-07 16:18:12 i

Hei, jag är hemma från Skadevi och skolan nu. Skadevi vill jag helst bara
glömma. Det var ju kul och så, och de är alltid kul att umgås med mina
underbara vänner till handbollsspelare. MEN... om vi koncentrerar oss på matcherna.
Vi kom dit på fredagen, då skulle mitt lag Bolton 1 spela 3 matcher! En började redan halv tolv
så vi var tvungna att gå upp skittidigt ör att hinna med dom matcherna. Först skulle vi egentligen
spelat klockan halv nio tror jag men de skulle vi verkligen inte hinna. Jag fattar verkligen inte
hur dom tänkte där för vi får åka från Stockholm, och då är vi ett av dom lagen som får åka
längst för att komma till Skövde. Och själva Skövde ( laget ) dom kanske bara behöver
gå någon kilometer för att komma till hallen. Jag fattar inte hur dom har arrangerat
spelschemat. HUR DUMT SOM HELST, fattar de inte. Sen skulle Bolton 2 spela
en match halv tio på kvällen! Men aja, nu går jag tillbaka till våra matcher.
Första matchen vinner vi mot Cyrus. De var väldigt skönt, vi har verkligen
fått storsspö av. Sen mötte vi nåt lag igen och nåt till lag. Jag skiter i att skriva
om gruppspelen för de är så tråkigt. Vårat spel räckte bara till B-slutspel.
Men vi hade verkligen en chans att gå långt där. Först skulle vi möta Kroppskultur 2 i
kvartsfinal  ( Jag vet, skitkonstigt namn ) där vann vi. YES! Då skulle vi möta
Kroppskultur 1 i semifinal, dom var såklart bättre än Kroppskultur 2 men där vann
vi också och vi gick till final! FATTA VAD VI VAR GLADA. Sen var det dags att tagga
inför FINALEN. Alla var skitpeppade och vi skrek verkligen när vi värmde upp.
Vi var så säkra på att vi skulle vinna. Sen gick vi ut på plan. Värmde upp mig, sen var de
dags! Vi ledde hela matchen och tjejerna var superduktiga. Men när de började närma
sig 25 minuter så hände något, de blev helt plötsligt lika. Sen stod de lika tills matchen
var slut. Då trodde vi att de skulle bli sudden ( Första målet vinner ) men de var tydligen
förlängning bara. När vi samlades för att snacka igenom så bara brast allting! Jag började
storböla. Jag var så stressad och jag kände sån press. När man står i mål är man ju
väldigt utsatt så det kanske inte är så konstigt. Under förlängningen så fick dom en straff
och jag som fortfarande trodde de var sudden blev skiträdd. Jag kände verkligen bollen
men de räckte inte den gick in. När slutsignalen gick stod de 11-9 till Tibro. Jag var helt
förtvivlad och när jag trodde allt var över så började jag storgråta igen.
Sen när jag skulle gå och lägga mig fortsatte jag gråta. Jag fick en massa bilder
i huvudet från matchen och de blev bara så jobbigt.
Jag hade iallafall jätte kul! ÄLSKAR ER TJEJER, UTAN ER SKULLE
INGET AV DETTA VARA MÖJLIGT. <3
PUSSELIPUSS ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Klara & Thora

Vi är två flickor, ena 13 och andra 15. Vi älskar sommarn och vårt landställe på Runmarö ute i Stockholmsskärgård. Vi älskar att sela, och vi säger sällan nej till att bada. Vi träffas så ofta vi kan och när vi gör det älskar vi att skratta å få folk att skratta. korta filmer spelar vi ofta in men dom går oftast inte längre än våra ögon. Film å musik är något vi båda är beroende av. Det kanske visar sig. Puss & Kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

.comment-avatar{ float: left; margin: 5px; }